Boek - Gastvrijheid loont

Gastologiebanner

Boek - Gastvrijheid loont

Het boek bewijst dat investeren in Gastvrijheid Loont. Een trainingsmethode om je medewerkers het besef te geven dat gastvrijheid en aandacht geven het verschil kan maken. Doel van het traject is inzicht geven en meetbaar betere resultaten te halen wat betreft de gasttevredenheid, werkplezier en gemiddelde besteding per gast.

Wat betekent gastvrijheid voor jou als medewerker?

‘Wat is de horeca zwaar!’ dat was de reactie van Anita Witzier in een interview dat je kunt lezen in het boek Gastvrijheid Loont. Zij was leerling die stage liep bij de Librije in Zwolle. ‘Ik had me van te voren niet gerealiseerd dat het vak van een professionele gastvrouw zo zwaar is. Ik denk dat ook in Nederland het werken in de bediening van een restaurant erg wordt onderschat.’ Gastvrijheid betekent aandacht geven aan de gast, dat vindt de gast fijn. Het doel van jou als professional is om er achter te komen wat iemand nodig heeft om zich op zijn gemak te voelen. Anita was volgens Thérèse Boer, eigenaresse van de Librije in Zwolle, een voorbeeldige leerling. Ze was leergierig, enthousiast, kijkt goed om zich heen en stelt veel vragen. Dat zijn de basis eigenschappen van een goede gastvrouw.

Leidinggeven aan gastvrijheid

In het boek staan waardevolle tips hoe jij leiding kan geven aan gastvrijheid. Het is belangrijk om naar je medewerkers te luisteren. Als leidinggevende geef je zelf het uiteraard het goede voorbeeld. Je motiveert en stimuleert dat medewerkers het beste uit zichzelf halen. Naast feedback zijn complimenten geven heel belangrijk. In het boek lees je over de zes stappen hoe je iets het beste kunt delegeren. De horeca is een branche waarbij je het niet alleen kan doen, je moet het samen doen en daarbij hoort een duidelijke en heldere positieve communicatie.

De reis van de gast

Er zijn verschillende fases waarin de gast zich kan bevinden tijdens de reis van gastvrijheid. Het boek omschrijft hoe je gasten in elke afzonderlijke fase het beste kan beïnvloeden. Denk aan de rol van je website, de menukaart, sociale media, de kwaliteit van het eten en drinken, de sfeer en omgeving, de gastvrijheid en het gedrag van medewerkers. Uiteindelijk is je doel om loyaliteit te vergoten bij je gasten en dat zij als ambassadeur van jouw horecabedrijf kunnen fungeren. Het doel is om gasten een positief verhaal te laten vertellen over de ervaringen in jouw horecabedrijf. Het boek geeft je op een toegankelijke wijze inzicht dat investeren in Gastvrijheid loont, meer tevreden gasten, meer werkplezier in het team en uiteindelijk meer omzet in de kassa.

Neem contact op 

Wil je het boek boek 'Gastvrijheid Loont' bestellen? Neem dan contact op met Jeannine Sok