De kunst van gastvrijheid

Gastologiebanner

De kunst van gastvrijheid

Wie goed doet goed ontmoet

Gewoon aardig zijn voor de mensen om je heen, iets voor hen willen doen door goed te luisteren en oprechte interesse te tonen, want iedereen is ergens goed in en kan een bijdrage leveren aan de maatschappij, op wat voor manier dan ook; mensen op een positieve manier het gevoel geven dat ze welkom zijn, dáár gaat het om binnen de professionele gastvrijheid.

Gastoloog Jeannine Sok is opgegroeid in de horeca. Ze houdt zich dagelijks bezig met de psychologie van de gast. Zij deelt haar kennis over houding en gedrag van gasten en medewerkers in de gastvrijheidsbranche. Ze ontwikkelt gastvrijheidsconcepten, inspiratietours, gastlessen, trainingen en schrijft boeken en tijdschriften over gastvrijheid. Haar bordspel Gastologie (ontwikkeld in samenwerking met de Cas Spijkers Academie) is bekroond met Horecava Innovation Award.

Gastvrijheid loont

‘Ik ben ervan overtuigd dat investeren in gastvrijheid loont, daarom help ik horecateams om op een constructieve manier met het gedrag van gasten om te gaan. Hierdoor worden ze nog gastvrijer en ervaren ze meer werkplezier. Dat doe ik door training en coaching van teams. De kennis en ervaring die ik met de medewerkers deel zijn terug te lezen in mijn boeken en glossy’s.’